Dráhy chtějí za zpoždění dodávky 700 milionů korun, Škodě navíc z plateb strhly dalších 200 milionů. Spor zamířil k arbitráži, řeší ji rozhodčí soud. "Výše penále stále narůstá, neboť výrobce zatím nedodal všechny lokomotivy a neobstaral zahraniční certifikáty,“ řekl deníku mluvčí ČD Radek Joklík.
Škoda podle své mluvčí Lubomíry Černé nyní jedná o schválení lokomotiv pro tratě v Rakousku, Maďarsku, Polsku a Slovensku. "Těmto jednáním muselo předcházet typové schválení v České republice,“ sdělila E15 mluvčí.
ČD si také stěžují, že převzaté lokomotivy mají nižší výkon rekuperační brzdy, nefunkční ochranu proti napětí při údržbě nebo s nimi není možné přejet plynule do Německa. Škoda některé vady označuje za údajné, jiné ale slíbila odstranit.
Celý kontrakt mezi ČD a Škodou Transportation na dodání 20 lokomotiv má hodnotu 2,4 miliardy korun, stroje měly být dodané do roku 2009.
Autor: ČTK