BMW 125i Cabrio
BMW 1 v provedení cabrio je nejlevnější otevřený vůz mnichovské značky. Jaký je ve spojení s třílitrovým šestiválcem verze 125i? Cena roadsteru BMW Z4 díky silné koruně poklesla již pod 1 000 000 Kč, zájemcům o otevřené BMW ale od tohoto jara stačí zaplatit ještě méně:
BMW 1 v provedení cabrio je nejlevnější otevřený vůz mnichovské značky. Jaký je ve spojení s třílitrovým šestiválcem verze 125i?
Cena roadsteru BMW Z4 díky silné koruně poklesla již pod 1 000 000 Kč, zájemcům o otevřené BMW ale od tohoto jara stačí zaplatit ještě méně: nový kabriolet odvozený z BMW řady 1 stojí s benzinovou osmnáctistovkou pouze 798 200 Kč. Pravda, design není tak atraktivní jako u Z4 a jízdní výkony základní verze jsou také o něco slabší, zato vůz však převeze čtyři cestující a do zavazadlového prostoru naložíte o málo víc než jen aktovku.
Ani levnější a praktičtější otevřené BMW neztratilo nic ze svého sportovního náboje. Dobře vyztužená karoserie se v zatáčkách kroutí jen minimálně, amputace střechy se negativně neodrazila ani na přesném a strmém řízení. Překvapilo nás komfortní odpružení, na hony vzdálené tvrdému podvozku ostatních verzí BMW řady 1. Ani přesto se karoserie v zatáčkách nenaklání a jízdní vlastnosti zůstaly na prvotřídní úrovni. Bez střechy ještě lépe vynikne sportovní dunění testovaného šestiválce verze 125i, kterou považujeme v tomto voze za optimální volbu. Motor vyniká jak výkonem, tak pružností, spotřebu paliva lze přitom bez problémů držet těsně pod 10 l/100 km.
BMW nepodlehlo módě pevných střech a „jedničku“ opatřilo klasickou plátěnou střechou, která si nevynutila záď obřích rozměrů a také mechanismus jejího skládání je podstatně jednodušší a pravděpodobně i trvanlivější. O nic horší není také tepelná a zvuková izolace, cestující na předních místech ale nebudou trpět ani se staženou střechou. Do BMW příliš nefouká ani při dálničních rychlostech, kdy vydatně pomáhá větrná zástěna, jejíž použití je ovšem samozřejmě možné pouze při maximálně dvoumístném obsazení. Se staženými okénky ale náporem vzduchu nepříjemně vibrují bezpečnostní pásy, snad by pomohlo upravit úhel jejich uchycení. Zadní sedadla rozhodně nelze označit jen jako nouzová, se střechou nahoře by ale výška cestujících neměla přesáhnout cca 175 cm – pak se již hlavou budou dotýkat stropu.
Základní cena šestiválce se již sice přehoupla přes milion korun, nejvýkonnější (stále však slabší než BMW) verze pravděpodobně největšího současného konkurenta, nového Audi A3 Cabriolet (2.0 TFSI, 147 kW), je ale levnější o pouhých 40 000 Kč.